Záručné a reklamačné podmienky

ZÁRUČNÉ, REKLAMAČNÉ A SERVISNÉ PODMIENKY SPOLOČNOSTI GLASSYSTEM

  1. Záručné podmienky a doby pre všetkých odberateľov spoločnosti GLASSYSTEM na základe Zmluvy o spolupráci, Zmluvy o dielo (malá aj veľká) Kúpna zmluva a Zmluvy o sprostredkovaní sú:

A. Záručné doby

A1. Okná, dvere, fasády

           a) Záruka 60 mesiacov na
  • mechanické vlastností profilov - profil sa nesmie deformovať, prasknúť, zlomiť vplyvom zaťažení, ktorým je obvykle vystavený a na ktoré bol projektovaný, tzn. od
    • zaťaženia od vetra
    • zaťaženia od vlastnej váhy konštrukcie
    • zaťaženia od váhy snehu.

Ak deformuje, tak len v hodnotách prípustných normou.

  • dverné výplne;
  • orosenie izolačného dvojskla v dutine. Vizuálna kvalita izolačných skiel sa posudzuje podľa Smernice CLIMALIT ®, ktorá tvorí prílohu tohto dokumentu. Záruka sa nevzťahuje na prípady mechanického poškodenia skla, keď zodpovednosť za poškodenie prešla na odberateľa prevzatím tovaru a podpisom Dodacieho listu.
  • na mechanické vlastnosti okenného a dverného kovania pri riadnom zaobchádzaní a bežnej údržbe;

    b) Záruka 36 mesiacov na
  • osadenie výrobkov v systéme "klasik". Systém klasik je priblížený v Smernici Osadenie výrobkov, ktorá tvorí prílohu tohto dokumentu;

    c) Záruka 84 mesiacov na
  • osadenie výrobkov v systéme "I3". Systém I3 je priblížený v Smernici Správna montáž, ktorá tvorí prílohu tohto dokumentu;

    d) Záruka 24 mesiacov na
  • Príslušenstvo k výrobkom (siete proti hmyzu, žalúzie, rolety, parapety a pod)
  • dokončovacie práce v interiéri a exteriéri (vysprávky),
  • montáž príslušenstva k výrobkom.

A2. Celosklenené systémy

           e) Záruka 24 mesiacov na
  • na mechanické vlastnosti kovania celosklenených systémov pri riadnom zaobchádzaní a bežnej údržbe;
  • príslušenstvo k výrobkom (tesnenia, krytky, koncovky a pod.);
  • ostatné dokončovacie práce v interiéri a exteriéri;
  • montáž celosklenených systémov (záruka sa nevzťahuje na montáž celosklenených systémov do otvorov, ktoré neboli písomne prevzaté od objednávateľa).

B. Ostatné podmienky

a) Záručné doby začínajú plynúť dňom prevzatia výrobku, tovaru alebo prác, t.j. dňom podpísania dodacieho listu alebo protokolu o odovzdaní diela;


b) Dĺžku trvania záručnej doby je možné individuálne upraviť v Kúpnej zmluve, Zmluce o dielo alebo Objednávke za podmienky dodržania ostatných podmienok tu uvedených.

c) Uvedené záruky sa nevzťahujú na vady výrobku spôsobené

  • nie našim zabudovaním do stavby,
  • nie našim zásahom do konštrukcie výrobku,
  • nie našou prípravou stavebného otvoru resp. nie našim zásahom do konštrukcie stavebného otvoru

"Podmienkou uplatnenia a udržania záruky je vykonanie predpísaných platených periodických servisných prehliadok v súlade s požiadavkami výrobcu a písomné potvrdenie o ich riadnom a včasnom vykonaní v čase uplatnenia reklamácie."

d) Reklamácie je odberateľ povinný uplatniť písomným zaslaním buď na adresu:

GLASSYSTEM s.r.o.

Sládkovičova 987/12
053 11 Smižany

alebo písomne v elektronickej podobe na emailovú adresu:

glassystem@glassystem.sk s uvedením:
  • označenia REKLAMÁCIA,
  • čísla zákazky,
  • čísla položky zákazky,
  • presného opisu vady (fotodokumentácia vady je veľmi vítaná),
  • mena a telefonického kontaktu v prípade požadovaného výjazdu servisného technika
  • adresy, kde je potrebné záručnú opravu vykonať v prípade požadovaného výjazdu servisného technika

Poznámka: Písomným uplatnením reklamácie zaslaním na poštovú adresu alebo na emailovú adresu glassystem@glassystem.sk je zabezpečené priebežné zaevidovanie, spätné potvrdenie o prijatí reklamácie, naplánovanie vybavenia a vybavenie reklamácie. Reklamácie uplatňované inou (nie písomnou) formou a písomné reklamácie bez vyššie požadovaných náležitostí sa do evidenčného systému nedostanú a nebudú vybavované a vybavené a klient (objednávateľ) si v takom prípade nemôže uplatňovať akékoľvek nároky a lehoty.

e) Na vady ako napríklad:
  • poškodenie povrchov,
  • "škrípanie" v oknách
  • ťažký "chod" kľučky, ap.
  • nefunkčnosť krídel okien

spôsobené stavebnými prácami iných dodávateľov (omietacie, začisťovacie, maliarske a iné práce) alebo klimatickým znečistením, sa záruka nevzťahuje a takéto vady sú predmetom odplatného servisu.

f) Upozornenie: Povrchová úprava anodickou oxidáciou (elox C0-C35) je veľmi citlivá a nestála voči všetkým zásaditým stavebným materiálom (vápno, malta, omietky,...), preto pri znečistení rámov resp. povrchovej úprave kovania, môže dôjsť ku zásadným a nevratným zmenám povrchu materiálov. Tieto zmeny nie sú predmetom reklamácie. Zmeny sú vyvolané vlastnosťami anodickej oxidácie.
g) Upozornenie:
Ochrannú pásku z okenných a dverných profilov je nevyhnutné odstrániť ihneď po namontovaní výrobkov do výplní. Vplyvom poveternostných podmienok mení ochranná páska svoje vlastnosti, v dôsledku čoho sa dá odstrániť z profilov len veľmi ťažko alebo vôbec. Tieto problémy nie sú predmetom reklamácie.
h) Upozornenie:
Záruka sa nevzťahuje na zjavné vady, ktoré neboli uvedené v dodacom liste pri prevzatí výrobkov, tovaru a prác. GLASSYSTEM zodpovedá za vady (zjavné aj skryté), ktoré má výrobok, tovar alebo služba v čase jeho odovzdania resp. prevzatia.

i) Za vady, ktoré sa prejavili po dni prevzatia výrobku, tovaru alebo prác, zodpovedá GLASSYSTEM iba vtedy, ak boli dokázateľné spôsobené jeho zavinením.
j) Zo záruky sú vylúčené vady výrobku alebo tovaru, ktoré vznikli v dôsledku činností iných subjektov s výrobkom alebo tovarom (napr. vada funkčnosti výrobku alebo tovaru v dôsledku nekvalitného zabudovania do stavby v prípade, že montáž nevykonal GLASSYSTEM).
k) Objednávateľ je povinný udržiavať dodané resp. namontované zasklenia v riadnom technickom stave (čistenie, umývanie, odpratávanie snehu, prípadne iných nečistôt). Zo záruky sú vylúčené všetky prípady, ktoré majú za následok poškodenie presklenenia a jeho súčastí vplyvom zanedbania technického stavu a/alebo údržby vylučujúce napríklad nadmerné zaťaženie snehom, vodou, blatom a podobne, za odstránenie ktorých zodpovedá objednávateľ.
l) Uplatnenie reklamácie nemá vplyv na povinnosť odberateľa uhradiť svoje záväzky v lehote splatnosti. V prípade riadne odovzdaného diela resp. tovaru firmou GLASSYSTEM, ktorý nebol uhradený zo strany objednávateľa, má objednávateľ právo reklamovať vadu diela alebo tovaru až po úhrade riadne prevzatého diela resp. tovaru.
m) Ak je reklamácia oprávnená, GLASSYSTEM ju odstráni čo najskôr. Ak je na odstránenie vady potrebné objednať materiál s dodacím termínom dlhším ako 30 dní, najmä vo vzťahu k zahraničným dodávateľom materiálu resp. tovaru, bude vada odstránená ihneď po dodaní tohto materiálu resp. tovaru, čo musí odberateľ rešpektovať aj v prípade predĺženia doby vybavovania reklamácie.

  1. Záručný servis a mimozáručný servis

Záručný servis je bezplatné odstraňovanie vád, na ktoré sa vzťahuje záruka.

Ak je reklamácia  posúdená ako neoprávnená, GLASSYSTEM reklamáciu zamietne, servisný výjazd bude posúdený ako mimozáručný servis a bude fakturovaný podľa sadzobníka:

- počet kilometrov / cestovné ... 0,35 €/km bez DPH

- cestovný čas ... 7,00 €/hod bez DPH (osoba)

- pracovný čas ... 15,00 €/hod bez DPH (osoba)

- použitý materiál pri zásahu podľa skutočnej spotreby.


Mimozáručný servis je platená služba:

  • odstraňovanie vád v záručnej dobe, na ktoré sa nevzťahuje záruka podľa týchto podmienok a
  • odstraňovanie vád po uplynutí záručnej doby.

Služba je poskytovaná podľa vyššie uvedeného sadzobníka. Pre vykonanie mimozáručného servisu je potrebné vopred uhradiť 75 % s nakalkulovaného servisného úkonu. Zvyšných 25 % môže byť flexibilných v závislosti od spotreby materiálu a tovaru a z toho dôvodu je táto časť kvantifikovateľná až po ukončení servisu. Objednávky na mimozáručný servis zasielajte na adresu glassystem@glassystem.sk s uvedením:

a) označenia SERVIS-OBJEDNÁVKA,
  • čísla zákazky spoločnosti Glassystem, ak je nutné meniť súčiastky,
  • čísla položky zákazky, ak je nutné meniť súčiastky,
  • presného opisu vady (fotodokumentácia vady je veľmi vítaná),
  • mena a telefonického kontaktu,
  • adresy, kde je potrebné mimozáručný servis vykonať.
3. Výklad použitých pojmov

Vada je taká vlastnosť výrobku, tovaru alebo služby, ktorá je odlišná od pôvodne dohodnutej (objednanej) vlastnosti výrobku, tovaru alebo služby. Vady môžu byť zjavné a skryté.

a) Zjavné vady sú také, ktoré možno zistiť už na základe samotnej prehliadky výrobku, tovaru alebo služby, t.j. ide o viditeľný nedostatok výrobku, tovaru alebo služby ako napr.
  • rozdiely vyplývajúce z potvrdenej a dodanej technickej špecifikácie výrobku, tovaru alebo služby,
  • rozdiely v počte výrobku, tovaru alebo služby,
  • rozdiely v rozmeroch výrobku alebo tovaru,
  • iný spôsob otvárania krídiel,
  • iné parametre skla,
  • prasknuté sklo,
  • viditeľné poškodenia rámov (škrabance praskliny), skla, alebo viditeľného kovania pochádzajúce z výroby, alebo prepravy zabezpečovanej spoločnosťou Glassystem,
  • chýbajúce príslušenstvo (kľučky, krytky, spojovacie a rozširovacie profily apod.).

Zjavné vady je nutné zaznačiť pri preberaní výrobku, tovaru alebo služby do dodacieho listu alebo protokolu o odovzdaní diela, inak nebudú pri uplatnení reklamácie po prevzatí tovaru uznané.

b) Skryté vady sú také, ktoré nie je možné zistiť zbežnou prehliadkou výrobku, tovaru alebo služby a spôsobujú obmedzenú funkčnosť alebo úplnú nefunkčnosť výrobku alebo tovaru, ako napr.
  • preukázateľne vady pochádzajúce z výroby,
  • nefunkčné zámky dverí,
  • mechanické vady na kovaní (pri riadnom užívaní a údržbe),
  • zjavné vady, ktoré neboli zistené pri prevzatí výrobku, tovaru alebo služby, ale pôvod ktorých preukázateľne vznikol u dodávateľa (chybný rozmer prvku, nesprávny smer otvárania krídla, iné parametre dodaného skla než bolo objednané a pod.),
  • zjavné vady, ktorých príčina preukázateľne nie je na strane spoločnosti GLASSYSTEM sa za skryté vady nepovažujú.


Vážení obchodní partneri a zákazníci prosíme Vás, aby ste si pred uplatnením reklamácie, alebo odoslaním požiadavky na servis dôkladne zvážili, či sa jedná o oprávnenú reklamáciu (záručný servis), nakoľko nechceme náš obchodný vzťah zaťažovať dohadovaním sa o úhrade faktúr za mimozáručné servisy.

Z vyššie uvedeného vyplýva, že "každodenný oknársky servis", ako je nastavovania dverných a okenných krídiel, spôsobené buď teplotnou rozťažnosťou vplyvom rozdielu teplôt, nesprávne užívanie, nedostatok údržby, nesprávna montáž, pohyby stavby, nie je záručným servisom.

Sme si vedomí toho, že niektorí z Vás nemajú vlastné servisné zázemie napriek tomu, že sme o tom pri našich začiatočných obchodných jednaniach hovorili ako o nevyhnutnosti. Pre tieto prípady, ponúkame naše servisné kapacity ako platenú službu (mimozáručný servis) alebo je možné využiť platené služby externej servisnej firmy, kontakt ktorej Vám na požiadanie zašleme.

V prípade reklamácií typu poškodenia AL / plastových profilov (škrabance, ryhy, otlačenia, prasknutia ...) Vás prosíme, aby ste si tieto vady odkontrolovali pri preberaní výrobkov a tovaru a prípadné zistenia zapísali do dodacieho listu. V prípade, že pri preberaní bude zistený škrabanec, ktorý bude opraviteľný zatierateľnou fixkou, učiní tak náš šofér, ktorý bude vyzbrojený potrebnými fixkami. Závady tohto druhu objavené, resp. spôsobené neskôr, je nevyhnutné riešiť už vo Vašej réžii. Pre tento účel si môžete u nás zakúpiť fixky za zvýhodnené ceny.

Dúfame, že pochopíte naše úsilie o skvalitnenie služieb a spravodlivé posúdenie zodpovednosti za vzniknuté vady.

Ďakujeme za pochopenie.

Ing. Robert Marflak

konateľ spoločnosti